Saturday, September 14, 2013

SS Murni @ Murni's Discovery .. always be my favourite


Sebelum ni saya ada menulis tentang Murni's Discovery ni iaitu di dalam entry 
Saya pasti ramai yang sudah berkunjung ke Murni's Discovery ni. Ia mempunyai 3 cawangan iaitu di PJ, Sunway dan Subang. Nama pun SS Murni dah tentu pilihan saya adalah di Subang.

Apa yang menariknya disini ialah minuman mereka dengan nama-nama yang unik.
Antaranya I love you, be happy, Fair lady adalah minuman kegemaran saya. 

Fair lady (RM5) Fruits Cocktail (RM5)

Makanan disana boleh dikatakan sederhana berpatutan, harganya mungkin lebih tinggi dari mamak biasa  Tetapi sangat berbaloi , kuantiti yang banyak sesuai dengan harganya, Kalau di mamak, sudah tentu ada yang sedap dan ada yang tidak, jadi makan lah di SS Murni ala-ala mamak yang sudah tentu, pesan lah apa saja , semua sedap. 

Menu yang selalu saya pesan adalah sudah tentunya Nasi Goreng Chicken Chop hanya RM12. Menu adalah kebiasaan yang saya pesan, menu lain antaranya Mi raja RM8 sepinggan dan mempunyai portion yang sangat besar, sungguh kenyang sekali. Nasi lemak ayam pandan yang kurang juga enaknya.



Nasi Goreng Chicken Chop cuma RM12


Mi raja portion yang sangat besar, sungguh mengenyangkan, cuma RM8 

 Minggu lepas saya telah pergi kesana dan mengambil gambar menu makanan untuk tatapan pembaca blog saya yang ingin mendapatkan menu serta senarai harga dari SS MURNI.

Ini adalah menu-menu yang best di Murni's Discovery:

Senarai minuman yang best-best :





Untuk penggemar nasi :


Noodles special :





Pasta Maniac.....


Ini adalah pelan ke SS Murni untuk yang pertama kali nak ke sana.



So dengan entry kali ni, anda boleh plan menu yang anda nak order dari rumah lagi,tak perlua bila dah disana baru nak order. Bukan apa, pengunjung yang begitu ramai memanjangkan masa kita menunggu. So rancang lah dari rumah, sampai sana terus order :)





No comments:

Post a Comment